VOP pro maloobchod
Internetového obchodu http://www.pronepo.cz
1.
Základní ustanovení
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky”)
obchodní společnosti Captura Service CZ
s.r.o., se sídlem Sady Pětatřicátníků 48/33, 301 00, Plzeň, IČ: 29107741, DIČ:
CZ29107741, (dále jen„prodávající“) jsou vydané dle § 1751 odst. 1. zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„občanský zákoník“).
1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti
smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen
„kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen
„kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese http://www.pronepo.cz
(dále „jen internetový obchod”).
1.3. Obchodní podmínky a kupní smlouva jsou primárně vyhotoveny v
českém jazyce, pokud si smluvní strany nedohodnou jazyk jiný. Smluvní vztah se
řídí českým právním řádem v jeho účinném znění.
1.4 Tyto obchodní podmínky vymezují vztah a práva a povinnosti z něj
plynoucí pouze mezi prodávajícím a kupujícím - fyzickou osobou nepodnikatelem,
který uzavírá smlouvu výlučně mimo rámec své podnikatelské činnosti či
samostatného výkonu povolání.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat na
základě § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Změna obchodních
podmínek bude kupujícímu oznámena prostřednictvím internetových stránek
prodávajícího, konkrétně na http://www.pronepo.cz v Obchodních podmínkách s
vyznačením data nabytí účinností nových podmínek a možností náhledu znění
předchozích.
1.6 Druhá strana má právo změny, v případě smlouvy uzavřené na
dlouhodobé k opětovnému plnění, odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět
ve lhůtě jednoho měsíce od doby nabytí účinnosti podmínek nových.
2. Objednávka zboží a uzavření
kupní smlouvy
2.1 Prezentace zboží, uvedeného v internetovém obchodě
http://www.pronepo.cz, není nabídkou k uzavření smlouvy, je pouze informativního
charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto
zboží.
2.2 Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, jeli
prodávající plátcem takové daně (DPH) bez poštovného a balného. Cena uvedená u
zboží je cenou za zboží konečnou. Cena zboží je platná po dobu, kdy je
zobrazována v internetovém obchodě http://www.pronepo.cz.
2.3 Internetový obchod http://www.pronepo.cz také obsahuje na
specifickém místě informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží v
rámci jeho doručování na území České republiky.
2.4 Náklady spojené s balením a dodáním zboží na území České republiky,
jsou vždy uvedeny před odesláním objednávky prostřednictvím stránek tohoto
internetového obchodu. Náklady jsou kalkulovány dle veřejných i soukromých
ceníků přepravních firem v závislosti na váze, způsobu platby a způsobu dodání
zvoleného v objednávkovém formuláři.
2.5 Před odesláním objednávky prodávajícímu, je kupujícímu umožněno
objednávku měnit a upravovat údaje, které do objednávky vložil a kontrolovat
správnost vložených údajů.
2.6 Náklady kupujícího vzniklé při použití komunikačních prostředků na
dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na telefonní hovory,
náklady na internetové připojení, apod.) na straně kupujícího, hradí kupující
sám.
2.7 Kupující provádí objednání zboží těmito způsoby:
• a) kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku
internetového obchodu, stiskem tlačítka „PŘIDAT DO KOŠÍKU”, prostřednictvím
svého uživatelského účtu, pokud provedl v předchozím kroku registraci v
internetovém obchodě http://www.pronepo.cz
• b)
kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku internetového obchodu,
stiskem tlačítka „PŘIDAT DO KOŠÍKU”, bez nutnosti zákaznického účtu a
registrace.
2.8 Objednávku odešle kupující prodávajícímu, kliknutím na tlačítko
„OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY”. Veškeré údaje uvedené v objednávce jsou
prodávajícím požadovány za správné. Kupující tak potvrzuje, že vyplnil všechny
povinné údaje správně, dle svého vědomí a svědomí při vytváření objednávky a
kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY” souhlasí s těmito
obchodními podmínkami.
2.9 Veškeré objednávky odeslané kupujícím prodávajícímu jsou považovány
prodávajícím za závazné.
2.10 Neprodleně po odeslání objednávky prodávajícímu, vystaví
prodávající potvrzení o doručení objednávky kupujícímu prostřednictvím
elektronické pošty na kontakt uvedený kupujícím v objednávce, nebo v
uživatelském účtu internetového obchodu http://www.pronepo.cz, kde provedl
kupující registraci. Toto potvrzení není považováno za uzavření kupní smlouvy.
2.11 Prodávajícímu vzniká při doručení objednávky od kupujícího právo na
kontakt kupujícího za účelem doplnění chybějících údajů, případnou změnu a
úpravu údajů v objednávce.
2.12 Pokud to charakter objednávky vyžaduje, je prodávající oprávněn
kontaktovat kupujícího a požadovat jeho součinnost k uzavření kupní smlouvy.
2.13 Uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím vzniká až
potvrzením objednávky prodávajícím. Potvrzení objednávky vystaví prodávající
kupujícímu a zašle jej na e-mailovou adresu sdělenou mu kupujícím v objednávce.
2.14 V případě technické poruchy na straně prodávajícího, zjevně
nesprávného zobrazení cen produktů či kombinací slev způsobující minimální cenu
objednávky internetového obchodu, není prodávající povinen zboží či službu za
uvedenou cenu kupujícímu dodat. A to ani v případě potvrzení objednávky nebo
její zaplacení bezhotovostní platbou (platební kartou, bankovním převodem, nebo
jinou platební metodou).
2.15 Tyto obchodní podmínky se vztahují pouze na nákup zboží přes webový
internetový obchod http://www.pronepo.cz
3.
Cena
3.1 Cenu za zboží a případné náklady spojené s dopravou, úpravou
produktu (pokud ji prodávající poskytuje přímo v internetovém obchodě), může
kupující uhradit těmito způsoby:
• v hotovosti nebo platební kartou na
dobírku, v místě vyzvednutí zásilky
• bezhotovostně prostřednictvím platebního
systému: comgate
• bezhotovostně platební kartou
• bezhotovostně převodem na bankovní účet
prodávajícího č. 5967003036/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank a.s..
3.2 Kupující je povinen prodávajícímu uhradit kupní cenu zboží, ale
také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3 V případě platby na dobírku nebo v hotovosti, je cena zboží splatná
při převzetí nebo ke dni dodání zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní
cena splatná do dvou (2) dnů od uzavření kupní smlouvy.
3.4 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní
cenu společně s uvedeným variabilním symbolem, na bankovní účet prodávajícího.
Závazek kupujícího je splněn připsáním náležité částky kupní ceny, na účet
prodávajícího.
3.5 Dle ustanovení §1820 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku,
prodávající nepožaduje po kupujícím zálohu, nebo jinou obdobnou platbu. Úhradu
kupní ceny zboží před jeho odesláním, nelze považovat jako zálohu.
3.6 Případná cenová zvýhodnění a slevy z kupní ceny zboží nelze
vzájemně kombinovat, nerozhodne-li se prodávající jinak. O možné kombinace
slev, zvýhodnění apod. a o konečné ceně zboží je kupující informován vždy před
odesláním objednávky.
3.7 Daňový doklad je prodávajícím vyhotoven až po uhrazení kupní ceny
zboží kupujícím a je prodávajícím doručen kupujícímu na e-mailovou adresu
sdělenou mu kupujícím v objednávce a/nebo fyzicky předán při osobním vyzvednutí
zboží v provozovně prodávajícího a/nebo zaslán kupujícímu současně se zbožím.
4.
Dodání zboží
4.1 Náklady na dodání zboží jsou dle uvedeného způsobu a typu doručení
vždy uvedeny v objednávce a následném potvrzení vydaném prodávajícím.
4.2 Kupující je povinen převzít zboží na místě uvedeném v objednávce,
neučiní-li tak, vystavuje se nebezpečí nedoručení zboží a jeho vrácení zpět
prodávajícímu. V případě následně vyžádaného opakovaného doručení prodávajícím
bere kupující na vědomí opakované náklady na dopravu ve výši její původní ceny.
4.3 Kupující je povinen při
přebírání zboží od přepravce důkladně zkontrolovat zásilku zda-li není poškozen
obal nebo přímo samotné zboží. Pokud kupující nesouhlasí s převzetím zboží, je
povinen tuto skutečnost bez odkladu oznámit přepravci. V případě zjištění závad
na obalu nebo přímo na zboží, není kupující povinen zásilku od přepravce
převzít.
4.4 Zaplacením zboží
a převzetím zboží
od dopravce, nabývá
kupující vlastnické právo
a veškeré povinnosti s tím spojené. Převzetím zboží kupujícím přechází
na kupujícího nebezpečí vzniku škody na zboží.
4.5 Zboží je kupujícímu dodáno:
• Ve výdejně zásilek společnosti: Zásilkovna, výdej je zpoplatněn částkou 59 Kč.
4.6 Osobní odběr není zpoplatněn.
4.7 Zboží je přepravci předáno obvykle do 2 pracovních dnů.
4.8 Kupující, který při objednání zboží zvolil formu doručení
vyzvednutím na prodejně, je povinen zboží vyzvednout do pěti (5) dnů.
Prodávající bude o možnosti vyzvednout zboží osobně informovat kupujícího
zasláním zprávy na e-mailovou adresu nebo telefonickým hovorem.
5.
Zákaznický účet
5.1 Kupující, který provede registraci v internetovém obchodě http://www.pronepo.cz,
může získat přístup do uživatelského účtu, ze kterého může vytvářet objednávky
zboží. V případě že funkcionalita obchodu umožňuje objednávání zboží bez
registrace, může kupující objednávat zboží také bez registrace.
5.2 Při registraci do uživatelského účtu a při objednávání zboží, je
kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. V případě změny údajů, je
kupující povinen tyto údaje aktualizovat v uživatelském účtu, případně tuto
změnu neprodleně nahlásit prodávajícímu. Údaje vyplněné kupujícím jsou
považovány za jediné a správné.
5.3 Přístup k uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a
heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost a tyto údaje nesmí kupující
poskytnout třetí osobě, učiní-li tak, pak pouze na vlastní odpovědnost. Provozovatel
webu http://www.pronepo.cz uchovává přístupové údaje k účtu Kupujícího v
šifrované formě.
5.4 Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského
účtu třetí osobou.
5.5 Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupujícímu uživatelský účet,
a to zejména v případě, kdy jej kupující aktivně nevyužívá prokazatelně delší
dobu než 12 měsíců. Popřípadě pokud kupující poruší povinnosti kupní smlouvy a
těchto všeobecných obchodních podmínek či jiné obchodní dohody s provozovatelem
webu http://www.pronepo.cz.
5.6 Provozovatel webu http://www.pronepo.cz není povinen zajistit
nepřetržitý provoz uživatelských účtů, to zejména pro plánované odstávky,
aktualizace či poruchy.
6.
Odstoupení od kupní smlouvy
6.1 Podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nemůže kupující
odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
• poskytování služeb, jestliže byly splněny
s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
• dodávce zboží nebo služby, jejichž cena
závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž
může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
• dodání alkoholických nápojů, jež mohou
být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
• dodávce zboží, které bylo upraveno podle
přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
• dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,
jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• opravě nebo údržbě provedené v místě
určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného
provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných
náhradních dílů,
• dodávce zboží v uzavřeném obalu, které
spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
• dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky
nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
• dodávce novin, periodik nebo časopisů,
• ubytování, dopravě, stravování nebo
využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
• uzavírané na základě veřejné dražby podle
zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
• dodání digitálního obsahu, pokud nebyl
dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem
spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před
uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy.
6.2 Pokud neplatí případy uvedené v odstavci 6.1, těchto všeobecných
podmínek pro odstoupení od kupní smlouvy, je kupující oprávněn podle § 1829
odst. 1 občanského zákoníku, odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí
zboží.
6.3 Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí
(nebo zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od
kupní smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží).
6.4 Odstoupení od kupní smlouvy, musí být prodávajícímu odesláno v této
lhůtě (nejpozději 14 dní od převzetí poslední části, nebo zboží objednávky).
6.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského
zákoníku, vrátí prodávající přijaté peněžní prostředky kupujícímu do 14 dnů
od přijetí zboží. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky
kupujícímu dříve, než bude zboží doručeno zpět prodávajícímu, nebo jinak dle
dohody s kupujícím.
6.6 Kupující vrátí prodávajícímu zboží, které nesmí být poškozené,
nesmí jevit známky nadměrného užívání a nesmí být znečištěno či jinak
znehodnoceno. Pokud je to možné, vrátí kupující zboží také v původním obalu.
6.7 Je-li v nabídce prodávajícího několik možností doručení zboží, je
při odstoupení od smlouvy a vrácení zboží kupujícím zpět prodávajícímu vždy
kupujícímu vracena částka poštovného dle nejlevnějšího způsobu doručení dle
dané varianty. Tato částka je pak vrácena prodávajícím kupujícímu, oproti
nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.8 Peněžní prostředky budou vráceny kupujícím stejným způsobem, jakým
je prodávající přijal, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
6.9 Je-li součástí objednávky dárek od prodávajícího, odstoupením od
kupní smlouvy není kupující povinen tento dárek prodávajícímu vrátit.
6.10 Odstoupení od kupní smlouvy je nutné zaslat prodávajícímu na
doručovací adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách a nebo na
e-mailovou adresu: info@pronepo.cz - předmět: Odstoupení od smlouvy.
Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí odstoupení od kupní smlouvy
kupujícímu.
6.11 Pro odstoupení od kupní smlouvy, je možné využít formuláře
poskytnutého prodávajícím a uvedeného na konci těchto všeobecných obchodních
podmínek. Formulář pro odstoupení od smlouvy je kupujícímu zasílám současně s
potvrzením objednávky a je též k dispozici ke stažení samostatně na adrese
http://www.pronepo.cz.
6.12 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy až do okamžiku
převzetí zboží kupujícím. Může tak učinit v několika případech, jako je
například vyprodání zásob, přerušení dodávky zboží od výrobce nebo dodavatele,
či z důvodu nedostupnost zboží a jiných případů vzniklých třetí stranou.
6.13 V případě odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím, prodávající
bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy, telefonu
nebo jiného komunikačního kanálu. Veškeré přijaté peněžní prostředky včetně
nákladů za dopravu od kupujícího, budou vráceny prodávajícím zpět a to stejným
způsobem, popřípadě jiným způsobem určeným kupujícím.
7.
Práva z vadného plnění
7.1 Práva z vadného plnění se řídí podle ustanovení § 1914 až 1925, §
2099 až § 2117, dále pak § 2161 až § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, ve znění pozdějších předpisů, dále dle zákona č. č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele.
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany
ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce
popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její
použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením
smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle
smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře
nebo hmotnosti,
• zboží vyhovuje požadavkům právních
předpisů.
7.3 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to,
že věc byla vadná již při převzetí.
7.4 Připouští-li to povaha zboží nebo služby, má kupující právo na
kontrolu nebo předvedení funkci výrobku.
7.5 Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl
při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění
nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez
zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit,
nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
7.6 Vyskytne-li se na zboží vada, pro kterou nelze zboží využívat
obvyklým způsobem, může kupující uplatnit u prodávajícího právo z vadného
plnění („reklamace“) a požadovat:
• odstranění vady dodáním nové věci bez
vady nebo dodáním chybějící vady
• přiměřenou slevu z kupní ceny,
• odstranění vady opravou věci
• odstoupení od smlouvy.
7.7 Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud zboží:
• vykazuje podstatnou vadu, která
znemožňuje jeho užívání obvyklým způsobem,
• pokud nelze zboží používat kvůli
opakujícím se vadám i vadám/vadě po provedené opravě,
• při větším počtu vad (3 a více vad).
7.8 Kupující písemně informuje prodávajícího, jaké právo si zvolil při
oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady prodávajícímu.
Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí,
žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
7.9 Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo
neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit
právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci
nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
7.10 Právo z vadného plnění kupující nemůže uplatnit, pokud při převzetí
o vadě věděl, nebo ji sám způsobil.
7.11 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese provozovny nebo
v sídle i místě podnikání, pokud to povaha a druh zboží umožňuje.
7.12 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o výsledku reklamace.
7.13 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží. Jedná-li se však o
zboží s uvedeným datem spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje na datum
spotřeby uvedené na obalu.
7.14 Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od
smlouvy.
8.
Mimosoudní řešení sporu
8.1 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
8.2 Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v
platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní
smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět je Česká
obchodní inspekce (zkráceně ČOI) na adrese Štěpánská 567/15, 120 00, Praha 2 -
Nové Město. Jak postupovat v případě mimosoudního řešení spotřebitelských
sporů, včetně možnosti návrhu, naleznete na internetové stránce
https://www.coi.cz/ a https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3 Pomoc v případě přeshraničního
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů zajišťuje Evropské spotřebitelské
centrum Česká republika (zkráceně ESC ČR). Kontaktní adresa ESC ČR je Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2 - Nové Město.
Rady a informace o jednotlivých trzích, včetně platformy pro řešení
mimosoudních spotřebitelských sporů, naleznete na internetových stránkách
https://evropskyspotrebitel.cz/ahttps://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
9.
Závěrečná ustanovení
9.1 Ujednání plynoucí z těchto obchodních podmínek a dle nich uzavřené
kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, v případě vstupu zahraničního
subjektu, jsou podřízeny zákonům České republiky. Tímto však nejsou dotčena
práva kupujícího dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o
právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
9.2 V případě zásahu vyšší moci nebo jakémkoliv jiném výpadku
internetového obchodu, není prodávající odpovědný za nemožnost realizace
objednávky.
9.3 V kupní
smlouvě je možné
sjednat odchylná ujednání,
která pak mají
přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.
9.4 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu či doplnění těchto
obchodních podmínek. Tímto ustanovením však není dotčeno právo a povinnosti,
dle předchozí verze všeobecných podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 05.09.2020.
10.
Reklamační řád
10.1 Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních
podmínek internetového obchodu http://www.pronepo.cz, a definuje základní
podmínky a způsob reklamace vad zboží kupujícím.
Tento reklamační řád vychází z ustanovení
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákona
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tento reklamační řád vymezuje vztah
mezi prodávajícím a kupujícím - fyzickou osobou nepodnikatelem,který uzavírá
smlouvu výlučně mimo rámec své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu
povolání.
10.2 Kupující je povinen se seznámit s všeobecnými obchodními podmínkami
a reklamačním řádem, ještě před objednáním zboží, nejpozději se s nimi však
kupující seznámí před odesláním objednávky v internetovém obchodě http://pronepo.cz,
když souhlas s jejich porozuměním a seznámením se s nimi potvrdí kupující
zaškrtnutím příslušného pole při vytváření objednávky samotné. Bez zaškrtnutí
tohoto pole není možné objednávku kupujícího odeslat. Prodávající/Provozovatel
webuhttp://www.pronepo.cz eviduje objednávky Kupujících, též eviduje
zaškrtnutí uvedeného pole.
10.3 Uzavření kupní smlouvy a převzetí zboží kupujícím, je považováno za
souhlas s reklamačním řádem a obchodními podmínkami.
10.4 Kupující je povinen prokázat nákup zboží v internetovém obchodě
http://www.pronepo.cz zejména daňovým dokladem vystaveným prodávajícím.
10.5 Kupující může pro urychlení reklamačního procesu popsat vady na
zboží a zvolit způsob vyřízení reklamace.
10.6 Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí
(nebo zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od
kupní smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží). Odstoupení od
kupní smlouvy, musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě (nejpozději 14 dní
od převzetí poslední části, nebo zboží objednávky).
10.7 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly,
a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal
nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její
použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením
smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle
smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře
nebo hmotnosti,
• zboží vyhovuje požadavkům právních
předpisů.
10.8 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to,
že věc byla vadná již při převzetí.
10.9 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese provozovny nebo
v sídle i místě podnikání, pokud to povaha zboží umožňuje. Adresa pro příjem
reklamace zboží je: Captura Service CZ s.r.o., Sady Pětatřicátníků 48/33, 301
00 Plzeň nebo info@pronepo.cz – Předmět: Reklamace.
10.10 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o převzetí zboží k
reklamaci a o výsledku reklamace.
10.11 Tento reklamační řád upravuje reklamaci vad, které se vyskytnou u
zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí, nebo v rámci záruky na
jakost (například prodloužená záruka).
10.12 Tento reklamační řád neupravuje zboží s uvedeným datem spotřeby ve
smyslu ust. č. 10.15 těchto podmínek.
10.13 Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo vadu odmítne odstranit,
může kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy
odstoupit.
10.14 Kupující může uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat vyřízení
dle bodů v odstavci 6.6 Obchodních podmínek prodávajícího.
10.15 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí. Nejedná-li se však o zboží s
uvedeným datumem spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje na datum
spotřeby uvedené na obalu.
10.16 Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v
jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém
trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
10.17 Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným
způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým
lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že
další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena.
Nesplnění těchto povinností není na újmu
platnosti potvrzení.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 01.09.2020
Doručovací adresa pro zaslání odstoupení od
smlouvy: info@pronepo.cz – Předmět:
Odstoupení od smlouvy.
EET
EET Podle zákona o evidenci tržeb je
prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat
přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak
nejpozději do 48 hodin.